گروه شهری: ماراتن رفع معارضان بزرگ‌ترین بزرگراه شمالی - جنوبی پایتخت رو به پایان است و براساس آنچه مدیران عمران شهری می‌گویند؛ بزرگراه امام علی به طول 25 کیلومتر که بیشترین معارض را طی مسیر طولانی خود داشته با اعتبار یکهزار میلیارد تومانی رفع معارض شده و تمامی کارگاه‌ها در طول مسیر فعال هستند.

عمران

به‌گزارش شهرنوشت، مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون 9 کیلومتر از مسیر این بزرگراه از بلوار ارتش در شمال بزرگراه شهید بابایی تا مسیل باختر در محدوده سبلان شمالی اجرایی شده است، می‌گوید: 16 کیلومتر دیگر از پروژه بزرگراه امام‌علی از مسیل باختر تا کمربندی شهرری در دست اجراست و تمامی کارگاه‌ها در این محدوده فعال هستند.

قاسم مالدار ادامه می‌دهد: به‌طور حتم درصورت آماده شدن هر قسمت از بزرگراه آن قسمت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
مالدار درخصوص مشکلات این پروژه می‌افزاید: وجود معارض در پروژه‌های شهری بیشترین مشکل را برای پروژه‌ها ایجاد می‌کند و دلیل زمانبر شدن پروژه‌ها موضوع رفع معارضان است که این پروژه نیز جزو پروژه‌هایی بود که بیشترین معارض را داشت اما هم‌اکنون تملک‌ها در حال انجام است و به‌طور قطع باید کل پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اضافه می‌کند: بزرگراه امام علی از مناطق 7، 8، 13، 14، 15و 20 می‌گذرد که منطقه 7 بیشترین معارض را دارد.
رمضان میر عباسی شهردار منطقه 7 نیز در این زمینه می‌گوید: شهرداری این منطقه توانسته از هزار و 646 ملک واقع شده در پروژه بزرگراه امام علی در منطقه، هزار و 180 ملک را در طول مسیر این بزرگراه خریداری و مورد توافق قرار دهد که از این میزان 879 ملک تملک، 270 پلاک تخریب و 724 معارض تحویل داده شده و تخریب شده است.

وی با بیان اینکه طول پروژه بزرگراه امام علی در این منطقه 1900 متر است، می‌افزاید: عبور بزرگراه امام‌علی از میان بافت مسکونی منطقه 7 این امکان را فراهم آورده تا شهروندان با فروش املاک فرسوده خود که در مسیر این بزرگراه قرار دارد، به احیای بافت فرسوده و محل سکونت خود بپردازند.

میر عباسی با بیان اینکه بافت فرسوده‌ای که در شرق منطقه است نیاز به تحولی اساسی دارد ادامه می‌دهد: شهرداری درنظر دارد در طرح این بزرگراه که از قلب بافت فرسوده می‌گذرد از ظرفیت و پهنه‌بندی‌های طرح تفصیلی استفاده کند، یعنی حریم بزرگراه را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد تا تحولی در بافت محله ایجاد کند.شهردار منطقه 7 اضافه می‌کند: انتقال محور بزرگراه به شرق خیابان و متن محله نظام آباد به قدری ارزشمند بود که مسئولان پروژه نیز بحث انتقال بزرگراه به متن محله را پذیرفتند و به تصویب رسید.

بزرگراه امام علی که در دو مرحله یکی تا آزادراه دولت‌آباد و دیگری تا کمربندی شهرری (بزرگراه شهید آوینی) در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است با هدف تقویت ارتباط شمال و جنوب شهر اجرا می‌شود. این بزرگراه از بلوار ارتش در شمال شرق تهران آغاز و به جنوبی‌ترین نقطه شهر (حرم‌مطهر امام خمینی(ره)) می‌رسد و با تکمیل این پروژه ارتباط مستقیمی از شمال شرق تهران تا کمربندی شهرری و در ادامه با تکمیل بخش جنوبی بزرگراه شهید آوینی تا بزرگراه بهشت زهرا و اتوبان قم فراهم می‌شود.

منصور درویشی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران پیش از این گفته بود که هرکدام از تقاطع‌های این بزرگراه که به مرحله بهره‌برداری برسد به‌طور حتم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 165082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز